W dniu 22 marca 2017 roku w PSP w Mirowie odbył się Szkolny Konkurs Pięknego Czytania przy współpracy z Gminną Biblioteką Publiczną w Mirowie. Miał on na celu promocję czytelnictwa, rozbudzenie zainteresowań wartościową literaturą, kształtowanie umiejętności pięknego czytania i propagowanie zdrowej rywalizacji wśród uczniów. Pierwszy etap konkursu odbył się w klasach, gdzie nauczycielki języka polskiego wyłoniły do II etapu 24 laureatów. Uczestnicy prezentowali wybrany przez siebie fragment prozy. Dużą popularnością cieszyły się teksty legend, baśni, lektur i książek dla młodzieży. Komisja konkursowa w składzie – p. Beata Seweryn – dyrektor Gminnej Biblioteki Publicznej w Mirowie, p. Piotr Kowalik - kierownik Referatu Oświaty w Mirowie, p. Grażyna Ciałek- bibliotekarka z PSP w Mirowie oraz p. Małgorzata Tarabasz - nauczycielka języka polskiego, oceniała płynność czytania, artykulację, akcent, modulację głosu oraz indywidualną interpretację czytane tekstu.
W kategorii klas I – III :
pierwsze miejsce zajęła Amelia Guz uczennica klasy III a
drugie miejsce zajęła Amelia Gutkowska uczennica klasy III b
trzecie miejsce zajął Mikołaj Bąk uczeń klasy II
W kategorii klas IV – VI:
pierwsze miejsce zajęła Natalia Dygas uczennica klasy VI
drugie miejsce Anna Ciepiela uczennica klasy V a i Wiktoria Kaminik uczennica klasy IV
trzecie miejsce Julia Kępa uczennica klasy V a
Laureaci otrzymali nagrody książkowe, ufundowane przez Gminną Bibliotekę Publiczną w Mirowie. Uroczyste wręczenie nagród odbyło się 24 marca w świetlicy szkolnej. Nagrodzenie zwycięzców zostało poprzedzone prezentacją multimedialną pt. „Dlaczego warto czytać?” przygotowaną przez panie bibliotekarki – p. Beatę Seweryn i p. Annę Erbel. Dzięki tej prezentacji uczniowie mogli uświadomić sobie, że czytanie ma same zalety, m.in.: rozwija wyobraźnię, uczy analitycznego myślenia, wzbogaca słownictwo, poszerza wiedzę, poprawia koncentrację i pamięć. Laureatki pierwszych miejsc zaprezentowały wzorcowe czytanie tekstów prozy, które pozwoliły im osiągnąć sukces w konkursie.