Dnia 14 grudnia 2017 roku w Publicznym Przedszkolu „Miś” w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Zbijowie Małym Nr 1 odbyło się uroczyste „Pasowanie na Przedszkolaka” dzieci 3,4-letnich. Był to pierwszy tak ważny i poważny debiut przedszkolaków z grupy „Biedronek” i „Pszczółek”. Aby oddać doniosłość tej chwili dzieci w tym dniu były odświętnie ubrane z biretami na głowie. Uroczystość rozpoczęła pani dyrektor Marzanna Błach, która serdecznie powitała zaproszonych gości. Wśród przybyłych byli przedstawiciele Urzędu Gminy w Mirowie:  p. Artur Siwiorek – Wójt Gminy Mirów,

p. Jarosław Gromek – Przewodniczący Komisji Oświaty, p. Piotr Gołosz – Radny Zbijowa Dużego, p. Anita Maciejczak – Radna Zbijowa Dużego, p. Jacek Kiełbasa – Radny Zbijowa Małego.  Przedszkolaki pod okiem swoich wychowawczyń  p. Anny Kutery, p. Magdaleny Bilskiej oraz nauczycieli  p. Karoliny Nowak i p. Marty Parszewskiej zaprezentowały swoje umiejętności – dając tym samym dowód, jak dużo już potrafią. Były więc piosenki, wierszyki, zabawy ruchowe i paluszkowe. Występy przedszkolaków zostały nagrodzone wielkimi brawami publiczności. Po części artystycznej dzieci złożyły uroczystą przysięgę i  obiecały: zgodnie bawić się w przedszkolu, przychodzić każdego dnia z uśmiechem, słuchać swoich pań i pomagać kolegom, być dzielnym przedszkolakiem. Następnie pani dyrektor za pomocą zaczarowanego ołówka uroczyście pasowała każde dziecko na przedszkolaka. Na pamiątkę tego ważnego wydarzenia dzieci otrzymały pamiątkowe dyplomy oraz drobne prezenty ufundowane przez rodziców.  Po oficjalnej części głos zabrał  p. Wójt  Artur Siwiorek, który skierował dużo ciepłych słów do przedszkolaków i ich rodziców, jak również wręczył dzieciom wspaniałe prezenty. Cała uroczystość zakończyła się podziękowaniami i słodkim poczęstunkiem, przygotowanym przez niezawodnych rodziców. Był to niezwykły dzień, który na długo pozostanie wszystkim w pamięci. Naszym przedszkolakom życzymy, aby każdy dzień spędzony w przedszkolu był wspaniałą przygodą i niósł ze sobą dobro oraz wiele pozytywnych doświadczeń.