Zespół Folklorystyczny „Radosne Nutki” oraz jego solistka Kamila Guza ze Szkoły Podstawowej im. Św. Jana Pawła II w Mirowie po raz kolejny zostały laureatami Dziecięcej Estrady Folkloru 2025, zajmując I miejsca w dwóch kategoriach: zespoły śpiewacze oraz soliści śpiewacy. Konkurs miał zasięg wojewódzki, gromadząc młodych artystów z całego regionu świętokrzyskiego.

W sobotę, 15 marca 2025 roku, Sala Widowiskowa Wojewódzkiego Domu Kultury w Kielcach wypełniła się muzyką i tańcem podczas tegorocznej edycji Dziecięcej Estrady Folkloru 2025. Organizowany co roku konkurs  to najważniejsze spotkanie z kulturą ludową charakterystyczną dla regionu świętokrzyskiego, wyjątkowe wydarzenie, które łączy pokolenia i podtrzymuje regionalne tradycje. Podczas przesłuchań młodzi artyści zaprezentowali swoje umiejętności i pasję do muzyki ludowej, talenty w śpiewie i tańcu ludowym. Była to okazja do spotkania miłośników kultury ludowej i wymiany doświadczeń między uczestnikami. Uczestnicy konkursu  wystąpili w różnych kategoriach: jako soliści, zespoły śpiewacze oraz zespoły pieśni i tańca. Poziom wykonawczy w tegorocznej edycji był niezwykle wysoki. Występy były oceniane przez jury złożone z ekspertów w dziedzinie folkloru, którzy zwracali uwagę na autentyczność wykonania, zgodność z tradycją oraz umiejętności artystyczne. Radosne Nutki po raz piąty znalazły się w gronie laureatów konkursu. Podczas tegorocznej edycji ponownie zajęły I miejsce w kategorii zespołów śpiewaczych. Solistka zespołu, Kamila Guza, również zdobyła I miejsce w kategorii solistów śpiewaków. Organizatorami festiwalu Dziecięca Estrada Folkloru 2025 byli: Wojewódzki Dom Kultury w Kielcach i Starostwo Powiatowe w Kielcach. Wydarzenie odbyło się pod honorowym patronatem Marszałek Województwa Świętokrzyskiego Renaty Janik.

Opiekunowie zespołu, Elżbieta Kuźdub i Jan Ulewiński, podkreślają, że coroczny udział „Radosnych Nutek” w Dziecięcej Estradzie Folkloru jest dla zespołu niezwykle ważny i budujący. To piękny przykład zaangażowania w pielęgnowanie muzyki ludowej oraz przekazywania jej kolejnym pokoleniom.

1

2