W dniu 11 czerwca na placu przy Urzędzie gminy w Mirowie odbył się festyn z okazji Dnia Dziecka. Oficjalnego otwarcia imprezy dokonał Pan Artur Siwiorek – Wójt Gminy Mirów, życząc wszystkim zgromadzonym, szczególnie dzieciom udanej zabawy. We wspólnej zabawie z dziećmi i młodzieżą z terenu naszej gminy uczestniczyli także przewodniczący Rady Gminy p. Piotr Gołosz, wiceprzewodnicząca p. Joanna Kowalik, sekretarz urzędu gminy p. Jarosław Basiak oraz dyrektorzy poszczególnych szkół z terenu gminy Mirów. W trakcie trwania festynu nastąpiło, także rozstrzygnięcie Konkursu Ekologicznego pt ,, Pomóżmy Ziemi” organizowanego pod patronatem Gminy Mirów. Celem konkursu była popularyzacja i wzrost poziomu ochrony środowiska, podniesienie świadomości ekologicznej i wykształcenie postaw proekologicznych wśród dzieci i młodzieży. Komisja konkursowa w składzie:
1. Bożena Pałka – nauczyciel biologii w PG im. Jana Pawła II w Mirowie
2. Piotr Kowalik – pedagog PG im. Jana Pawła II w Mirowie
3. Kinga Pacek –nauczyciel matematyki PG im. Jana Pawła II w Mirowie
Po dokonaniu oceny testów i prezentacji multimedialnych wykonywanych przez uczniów poszczególnych klas PG im. Jana Pawła II w Mirowie wyłoniła nas. zwycięzców:
W kategorii klas I: klasa I b, w kategorii klas II: klasa II i w kategorii klas III: klasa III b. Zwycięscy w ramach nagrody otrzymali dofinansowanie wycieczek szkolnych w kwocie 1000 zł.
Uroczystego wręczenia dyplomów dokonał Wójt Gminy Mirów p. Artur Siwiorek wraz z przewodniczącym rady, p. Piotrem Gołoszem i, p. Piotrem Kowalikiem – kierownikiem referatu oświaty w Urzędzie Gminy Mirów.
W trakcie festynu miały okazję zaprezentować swoje talenty artystyczne dzieci i młodzież ze szkół terenu gminy Mirów. Uczniowie byli przygotowywani przez nauczycieli pracujących w szkołach podstawowych i gimnazjum w gminie Mirów.
W zabawę z najmłodszymi włączyła się, także Gminna Biblioteka Publiczna w osobach pani Beaty Seweryn i Anny Erbel poprzez organizację konkursów dla najmłodszych.
Przez cały czas trwania zabawy dostępnych było wiele atrakcji min. zjeżdżalnie, karuzela, kule wodne oraz wiele innych niespodzianek.
Organizatorzy składają serdeczne podziękowania p. Michałowi Gajewskiemu poprowadzenie imprezy